Friday 8 June 2012

Cara Membina Keluarga Bahagia


Assalamualaikum kepada semua pembaca.
Dengan lafaz Bismillahirahmanirrahim aku memulakan penulisan pada hari ini. Aku agak series dalam entri kali ini sebab entri hari ini merupakan tugasan yang telah di beri kepada aku. Aku diberi tugasan untuk mengulas isu-isu berkaitan dengan kekeluargaan dan bagaimana untuk membentuk keluarga bahagia. Mulakan aku anggap topik ni mudah. Mungkin sejak aku lahir lagi aku dah kenal apa itu keluarga bahagia. Alhamdulillah, aku lahir dalam keluarga yang sangat bahagia. Setelah aku buat kajian berdasarkan pembacaan buku-buku ilmiah serta tinjauan blog rakan-rakan yang menulis mengenai topik ini, aku dapati sebenarnya banyak aspek yang perlu di pertimbangkan dan di ambil perhatian sebelum sebuah keluarga yang bahagia mampu dibentuk.
Aku akan senaraikan dan huraikan setiap aspek-aspek penting dalam proses pembentukan keluarga bahagia. Kalau nak baca huraian,klik je kat aspek-aspek di bawah ye. Antara aspek penting tersebut adalah :


o   Tanggungjawab dan peranan suami
o   Tanggungjawab dan peranan isteri
o   Tanggungjawab dan peranan anak
  • Menjaga akhlak, agama dan cara pergaulan antara ahli keluarga
  • Pergaulan keluarga dengan masyarakat.


*mana-mana yang takde link lagi maknanya sedang dalam penambahbaikan. harap maaf.. :)

No comments:

Post a Comment