Saturday 12 May 2012

kene remove



  • Dia : sy dah...takut la..



    Aku : dah Ape?


    Dia : dah.. remove awak..kat fb lagi satu..maaf xbiase la..maaf lagi sekali

    Aku : sy marah ni, series marah, sy tido dulu, asslamualaikum


(......terus nak tidur kan.. tacing la konon nye tu)

pengalaman hidup pada hari ini adalah kene remove dari friends list FB sorang hamba Allah ni. ah!!!.. siapa yang berani remove lelaki sekacak aku?? ( perasan). chop!. ciptaan Allah kan semua indah, cantik dan kacak. perasaan pada ketika ini ibarat seorang kanak-kanak yang baru masuk tadika tapi takda sorang pun nak kawan ngan dia. uwaaaaahhh. why....??? why u remove me... why....????!!!... sambil lap air mata (tipu je) dan hingus yang meleleh, aku pun tidur dengan hati yang hampa. bajet touching tahap gaban. sobs3.. kena tidur awal sebab besok nak gerak gi KL. ada kursus  2 minggu. jadi 2 minggu la aku merawat hati yag lara.
ye ye je tidur. tapi sebenarnya layan citer 7Petala Cinta.

diolog yang menggelikan:

lelaki : Assalamualaikum Cinta

perempuan : Waalaikumsalam Rindu


tengah2 meremang tu, telefon bimbit tetiba nyanyi lagu "kurnia Tuhan".. okey.. kat skrin keluar nama jejaka yang tampan (tampan lagi aku). aku bagi salam, dia jawab salam dan bla... bla... bla... aku senyum je lah. adoyai. kantoi sudah merajuk. merajuk ker?? emmm..

off jap cerita Cinta dan Rindu tu. buka FB jap.. emmm.. gaya macam memujuk je orang yang remove aku tu. aku pulak saje je ngade2 marah. tak elok betul aku ni kan.

salah aku jugak. yang gi stalker anak dara orang tu pasal apa. dah kene remove marah lak. sengal nye aku ni. huhu..

kepada si dia anak pak dolah (memandai je):

saya tak marah pun awak remove saya tu. saya saje je buat-buat marah. konon merajuk. ngade kan?.. awak jangan lah risau ok. terima kasih kerana remove saya, maka, terjaga la pandangan saya. biasa la manusia, kadang-kadang kalau dah seronok sangat di lamun "mengade-ngade", sampai tak sedar dah lari ikut jalan salah. nasib baik sempat U-Turn kan. terima kasih sebab simpan blok depan jalan yang salah tu. kalau tak, entah dah sampai mana saya sesatkan. :)


Sebelum gerak. nak bagi pesanan:

Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wassalam bersabda:"Sifat malu tidak mendatangkan sesuatu kecuali 
kebaikan".(Hadis Riwayat Imam Al-Bukhari)"Orang yang dituntun oleh agamanya,yang diluruskan oleh 
akalnya,yang dijaga oleh hartanya dan yang dihiasi oleh rasa malunya maka dia telah menghimpunkan semua 
nilai keutamaan dalam dirinya".Renungilah Firman ALLAH dalam surah An-Nuur ayat:21 yang bermaksud:"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu menurut jejak langkah Syaitan; dan sesiapa 
yang menurut jejak langkah Syaitan, maka sesungguhnya Syaitan itu sentiasa menyuruh (pengikut-
pengikutnya) melakukan perkara yang keji dan perbuatan yang mungkar. Dan kalaulah tidak kerana limpah kurnia Allah dan rahmatNya kepada kamu, nescaya tidak ada seorang pun di antara kamu menjadi bersih 
dari dosanya selama-lamanya; akan tetapi Allah membersihkan sesiapa yang dikehendakiNya (menurut 
undang-undang peraturanNya); dan (ingatlah Allah Maha Mendengar) lagi Maha Mengetahui".ALLAH 
berfirman lagi dalam surah An-Nuur ayat:26 yang bermaksud:"(Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat; 
dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang 
dikatakan oleh orang-orang (yang jahat); mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan 
pengurniaan yang mulia"ALLAH berfirman dalam surah Al-Ahzaab ayat:35 yang bermaksud:"Sesungguhnya
 orang-orang lelaki yang Islam serta orang-orang perempuan yang Islam, dan orang-orang lelaki yang beriman serta orang-orang perempuan yang beriman, dan orang-orang lelaki yang taat serta orang-orang 
perempuan yang taat, dan orang-orang lelaki yang benar serta orang-orang perempuan yang benar, dan 
orang-orang lelaki yang sabar serta orang-orang perempuan yang sabar, dan orang-orang lelaki yang 
merendah diri (kepada Allah) serta orang-orang perempuan yang merendah diri (kepada Allah), dan orang-
orang lelaki yang bersedekah serta orang-orang perempuan yang bersedekah, dan orang-orang lelaki yang 
berpuasa serta orang-orang perempuan yang berpuasa, dan orang-orang lelaki yang memelihara 
kehormatannya serta orang-orang perempuan yang memelihara kehormatannya, dan orang-orang lelaki yang 
menyebut nama Allah banyak-banyak serta orang-orang perempuan yang menyebut nama Allah banyak-banyak, Allah telah menyediakan bagi mereka semuanya keampunan dan pahala yang besar".jaga diri baik2
 ye nurul. jaga iman. jaga batasan pergaulan. jaga lisan dan pendengran. jaga solat dan aurat. jd anak yg
solehah 






1 comment:

  1. ramai blogger komen pasal movie 7petala cinta. geli jge

    ReplyDelete